tisdag 19 februari 2013

Tjuven

Hej!!
 
Idag var vädret lite bättre och jag kände mig också lite bättre.. huvudvärken har släppt.. Skönt!
Solen tittade fram en stund men nog kändes det kallt i blåsten..
 
Jag läste en rolig status på Facebook för ett tag sedan.. det var någonstans inne på whippetsidorna.. Någon undrade över om whippetar alltid är så tjuvaktiga som hennes..
Då svarade en uppfödare: "jag brukar alltid säga till mina valpköpare - ni har just köpt en tjuv"!!
Haha!! Jag tycker att det var ett träffande påstående!! Nog kan de andra också stjäla saker - speciellt när de är valpar.. men de brukar väl ofta sluta med det någonstans vid första löpet.. Undantaget mat då!! Det kan till och med äldsta tanten Frosty förse sig bakom ryggen på mig..
 
Nåväl.. Ritza har hittat en chipspåse - självklart tar hon reda på vad som finns i botten på den.. ;) Jag fick en rolig bild innan jag tog påsen ifrån henne. Jag vet ju att även en tom påse - kan bli till mycket skräp.
 
SKOR!!! Ritza stjäl fortfarande alla skor!! De hamnar i soffan.. suck!! Fast det är ju bra att hon inte biter sönder dem. Man vet ju var man ska leta efter sina försvunna skor.
 
Från tjuven till Lova!! Hon får en puss av Nellie och ger snabbt en tillbaka
 
Tänk att Misa fyller åtta år till sommaren.. Tiden går så fort och hon är ju också en tant nu..
Elina som har bestämt sig för att gå på Naturbruksgymnasium med hundinrikting säger:
Ja men Misa hon kommer ju att vara 11 år innan jag gått ut skolan!!!
Det är ju Misa hon planerar att ta med sig dit.. nåja, det finns ju möjligen någon annan att välja på också.. om nu matte (jag) kan släppa taget.. ;-)
 
Ha det gott!
Madelene


4 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Haha! Bra att ni vet var ni ska leta efter era skor i alla fall!
Vilket Naturbruksgymnasium vill Elina söka till?

Maxfield sa...

Ja visst är det! :) Elina har sökt till Dingle..

Lillian "sognafaret" sa...

he he her forsvinner også sko ;)

Anonym sa...

Gjorde Ritza något fynd i chipspåsen?
Här snoddes en smörgås tidigare i veckan, tjuven som togs på bar gärning vill vara anonym....hände på "Hising Island" om vi säger så....;)