söndag 1 juli 2012

Gloria och Cliff

Hej!!

I dag åkte jag, Amelia och Nellie till Borås för att vara på SKKs internationella utställning. Vi hade fint väder hemma men.. ju närmare Borås vi kom desto mer började det att regna..
Det var en bit att gå för att komma till utställningen, trots att vi var ganska så tidiga så var de mer närbelägna parkeringarna redan fulla. Vi bestämde att jag skulle gå ner ensam och sätta upp utställningstältet så att vi skulle ha någonstans att ta vägen i regnet..
Det gick fint!! :-) Alltid lite klurigt att slå upp ett tält men eftersom det inte blåste idag så gick det smidigt. Mitt tält är ett "Pro Plan" reklamtält som inte är så värtst stort.. men vad skönt det var att ha idag!! :-) Domaren som hette: György Tesics dömde mycket noggrant och berättade för varje deltagera varför han dömt på ett särskilt sätt.. Det var bra, samtidigt gjorde det att bedömningen drog ut på tiden väldigt mycket. Inte förrän fram på eftermiddagen var det fieldarnas tur i ringen. Men vad gjorde det? Då lättade regn o molntäcket och solen bröt igenom.
Nellie fotograferar mig och Ida ut genom tältgluggen.
Söta Ida!
Ida i ringen.. Ida fick Excellent med CK och reserv Cert och reserv CACIB
Domaren kollar in Lova och Gloria
Hasaty's Alfa Julia "Lova" fint visad av Amelia
Lova fick fin kritik och excellent idag, fast domaren tyckte hon var lite för rund om magen..
Så var det Glorias tur
Ann-Sofie och Gloria
Fina Gloria
Maxfield Gloria fick Excellent och blev BIR med cert, CK, CACIB! GRATTIS Ann-Sofie!!
Ritza var med som publik idag.. miljöträning är alltid bra!
Så vill jag gärna visa den här lille tålmodige gossen som Gloria hade med sig.. :-)
Noah är så söt! Han trivs gott i mormor Barbros famn.. men mesta tiden sov han gott.
Ylva har mailat till mig och berättade att hennes båda hundar Fonzi och Cliff deltagit i en viltspårstävling i Ljungskile! Provbästa hund och vinnare blev taxen Fonzi med Cliff som god tvåa!!
Det var 15 hundar som deltog i tävlingen!!! Grattis Ylva och bra jobbat!! Fantastiskt att toppa med TVÅ hundar i tävlingen!!
Fonzi och SE V CH Maxfield Game Boy "Cliff"
Trötta hundar får välförtjänt vila eller så solar de bara! :-)
Tack Ylva och GRATTIS igen!!

Så här såg det ut när jag bytte almanacksblad.. Så när ser juli månads kalenderfieldar ut i Finland!!
Finska fieldklubben ger ut en almanacka varje år och jag har fått den av Merja! Det är roligt och i år möttes jag av ett gäng glada Maxfieldhundar!! :-) Tack Merja!

Det var allt från oss idag!!
Önskar er alla en fin julivecka!!

Madelene

3 kommentarer:

Ylva o Cliff sa...

Jättegrattis till toppenfina resultat i Borås !! Ni har många hundar från er kennel att vara stota över !!

Lisbet sa...

Grattis till alla fina resultat, vilken toppendag ni måste haft. Kul att få var med i en almanacka, den bilden på gänget är jättefin så jag förstår att den kom med.

Marie-Anne sa...

Grattis! Toppendag förstår jag - trots regn.......