fredag 18 november 2016

November plask och hästbus..

 Hej!!

Äntligen fredag!!
Men här kommer gårdagens promenadbilder:
 Alla är lika ivriga!
 Tänk att det är härligt att plaska!

 Hundarna tycker att det är härligt att springa

Men sedan kom promenaden att handla om hästarna.. det busiga gänget islandshästar som har sommarjobb på ön..
 De brukar vara ganska så ointresserade av hundarna.. men kanske för att hösten innebär mindre mat på marken - så blir vi något spännande?

 Den svarta.. tar sikte på hund.. Vi som snabbt kopplat hundarna när vi såg dem.. utom Ida som var lite sen vid inkallningen.. fick känna på att bli jagad av arg/lekfull unghäst..
Jag har inga bilder på det.. för jag var skräckslagen!! En liten hund har inget att sätta emot en tung häst som dessutom vill anfalla.. Det hela gick bra och vi fick kopplat även henne.


 Vi gick till en annan plats..
 




Hästarna följer efter



 Lite fäktande med armarna.. enligt hästägarens instruktioner - fick efter ett tag gänget att hålla ett visst avstånd.. 

Jag tycker att hästarna är ett trevligt inslag på ön.. på sommaren. Men upplevelsen var inte så trevlig igår. Säkert för att de unga hästarna är uttråkade, maten har minskat och att de längtar hem! Ägaren lovar att de åker hem nästkommande helg. :)

 Ett visst avstånd.. jag med hundarna i koppel bakom kameran..

 Nåväl.. den här hästen är alltid snäll! Min favorit!
Jag valde att avbryta promenaden med hundarna och vägen över vikarna hem..

Ha en skön fredag!
Madelene

Inga kommentarer: