onsdag 9 mars 2016

Våren - återkomsten!

Hej!!

Efter någon dag med snöblask.. som drabbade oss tidigare i veckan - så är nu ordningen återställd - hoppas jag! Våren är tillbaka!!
Har sett både strandskator, starar och koltrast.. Så nu hoppas jag att våren behåller greppet!

 Vy från från Långholmen där vi bor

Idag tog jag med mig Ritza och Ida. Nellie som har studiedag skulle ta med sig Lilja och Juni ut om en stund. Jag valde att gå till hamnen. Jag älskar Hamnholmen! Det är också en väldigt trevlig plats att rasta hund på - det är "industriområde" och passar bra att vara på.. tills turisterna tar över om ett par månader.

 Först på bryggorna


 Det finns många gamla fästen i bergen - minnen från förr..

 Annars ser det mesta i själva gästhamnen ganska modernt ut.

 Öron i topp! Jag tror att hon tittar på och springer till Ida här..


 Från Hamnholmen har man vyn in över hamnen och ön..

 På andra sidan ut mot havet och mot den del av ön som är naturreservat.


 Om man tittar noga - så syns en fågel på klippön utanför. Det är en strandskata.. Det bästa vårtecknet på ön - om du frågar mig!






 Ida.. älskar att bara gå och skrota.. med nosen i backen!


Såg att det blev en massa färger här.. kunde inte motstå att låta Ritza sitta in i sjöboden med alla färgglada hummerkupor!

 Varför??



 Men jag ställer upp!! Prinsessan Ritza! ;)

 Min och Grims fina Ritza! Ja.. nog syns det att hon är dräktig! Det är faktiskt bara en månad kvar nu.. Tiden går så fort med hundar. Nu börjar en tid av uppladdning och väntan - lite lugnare motion.

 Hmmm.. vad är det med spaniels och vatten?






 Den tomma gästhamnen


Inget är som sand mellan tårna i full fart!!









 Hej hopp!!

Majestätiskt?

Ha en fortsatt bra dag!!
Madelene



Inga kommentarer: