fredag 8 januari 2016

Fieldar på MyDOG 2016

Hej!!

Så var det då min tur att vara med på MyDOG igen!! Packade bilen och in hoppade Juni och Ida.. Den senare som lugnt sällskap.. För ovanlighetens skull så reste jag ensam - utan att något av barnen var med.. Kändes lite tomt!! Det är roligt att dela upplevelsen med någon!
Som tur är blir man allt annat än ensam på MyDOG!! :-)
Det är trevligt att träffas i fieldens tecken runt ringen - så tack alla för idag!
Särskilt tack till Helena med dotter som höll i koppel samt Per som tog över kameran när jag själv var i ringen!! Bildserien är säkert inte komplett - då någon hund kan fattas, ibland beror det på att bilder blev för suddiga.. Om någon bild är med som du vill ska plockas bort - så säg till, så ordnar jag det.
 Vi är på plats!! Väntar på att det ska börja.. Ringen med ny färgglad matta.
Ida är redan trött på det hela.. ;)

 Valpen Gizmo

 Gizmo
 Gizmo
 Valpen Meya
 Meya
 Meya
 Ludde
 Ludde
 Ludde
 Nalle
 Simson
 Svante
 Simson
 Willy
 Juni och Lexi i ringen..
 Juni
 Juni
 Lexi
 Lexi
 Söta Lexi
 Juni fick excellent med god kritik, dock har hon för mycket läppar och så är hon för vit i domarens smak..
Domare Anne Buvik
Pixie
 Viola
 Vid ringside.. Willy tror jag?

Per fick en ny vän... Viola!!

 Per och Viola
 Gretas avelsgrupp
 Gretas avelsgrupp
Kennel Winterbournes uppfödargrupp

Grattis till alla fina placeringar!

Jag, Juni och Ida tog en ordentlig rundtur bland alla montrar och prylar.. lite smått och gott följde med hem.. så som snygga fällar från ProPet och hmm.. täcke och koppel till FABIO!! Hur gick det till... han blir bortskämd den pojken.. ;-)

Om någon hittar en grön vilsekommen handske - så kan den vara Pers..
Hör av er till honom i så fall.

Ha det så gott!!! I morgon är det dags igen! Då med en smalis i kopplet!

Madelene

Inga kommentarer: