måndag 16 augusti 2010

Field specialen 2010

Hej på er!!

Jag har fått problem med min blogg som finns hos Blogtown.. och jag vet inte om sajten helt lagts ner eller om den bara har ett tillfälligt problem.. SÅ jag väljer att provblogga här på Blogger.  Kan ju vara kul att testa också! 

I helgen var det Field Specialen i Ånnaboda utanför Örebro. Jag packade bilen full med tält, stolar, hundprylar och så mig själv, Nellie och så hundarna Flora och Lova.

Vi körde genom ett hejdundrande åskväder på uppvägen och kände allt en stor oro för att vi skulle få tälta i samma sorts väder!! Men det var helt ok väder! Bara lite svagt muller i fjärran på fredagen.

Vi hade stämt träff med Elin som har min och Marias hane Tristan!! Åh, så roligt att äntligen få se killen och att träffa Elin förstås! Här är Elin med både Tristan och Lova - kul med två svarta fieldisar!!
Elin skulle inte delta på specialen i år för att hon hade annat för sig.. inte vilket annat som helst heller precis! Hon var på utställningsresa med en kompis till Norge! Där kammade Tristan hem en norsk vinnartitel, cert och BIR!! Grattis Elin säger vi!!!




Så bäddade vi för oss i tältet Nellie och jag.. Lova ville försöka krafsa sig ut.. Men Flora tyckte att det var helt ok att sova. Så länge hon kunde ligga mitt emellan oss två. Det fick hon. Även Lova kom till ro och ganska så snabbt somnade vi alla.

Ha det gott!
Madelene

1 kommentar:

Lisbet sa...

Det verkar ha gott bra att sova i tält, kan tänka mig att det blir ganska mysigt med hundarna. Måste prova på det någon gång.