fredag 19 april 2024

Nu är whippet valparna här!

 Hej!!

Nu kan vi berätta att valparna kommit!! 
De föddes igår torsdag och allt gick bra. 
Stort TACK till Randi som lånat ut pappa Aiden! 

På morgonen så var Navi orolig, sprang runt i huset och letade bra plats att vara på. Helst ville hon in till våra sängar såklart. Men hon accepterade även sin valplåda. 

Först ut en liten svarvit pojke

Därefter kom en svart med vitt hane och en brindle med vitt hane

Så kom en svartvit med lite mer vitt - hane och efter en längre vilopaus så kom ytterligare en hane denna gång en brindle med lite mer vitt. 

Mor och barn mår bra och vi hälsar alla Navis/Aidens fina fem söner välkomna till världen!! 



Frukost idag fredag. 

Önskar er en fin helg!
Madelene


2 kommentarer:

Ewa på B-ö sa...

Åh så fina 5 pojkar precis som Konrads kull. Jag hör nog av mig igen.

Anonym sa...

Hej så fina. Precis som Konrads kull fem killar. Jag hade fel på min gissning med två. Jag kommer nog att höra av mig angående de här godingarna.
Ewa på Brännö