torsdag 14 juli 2016

Fjorton veckor!

Hej!!

Idag så är whippetvalparna 14 veckor! Jag kom just på mig själv med att jag inte övat Mika med att stå fint på några veckor.. och sånt behöver man ju öva på rätt så ofta så att valpen blir avslappnad och står fint. När man har tänkt sig att gå på utställning i framtiden.. Så tja... idag blev det sådär.. hon vill inte riktigt samarbeta. Men söt är hon ändå.. ;)

 Maxfield Material Girl "Mika"



Springa fort är mycket roligare!
 Söta Mika!! Ja nu har det gått tre veckor sedan hon skadade sin tå. Svullnaden har gått ner och hon verkar inte vara öm i tån.. Men den är så som flera förutspådde - fortsatt lång och rak.. Tråkigt! Jag tror inte att man kan göra något - ta bort den?? Men flera whippets lever sina liv med sådana tidigare skadade tår - vad jag förstått.
 Mor och dotter morgonmyser..

Så bilder som kommit till oss!!
 Enya och husse i husbilen.. Tack Merja!
 Sovande Izor.. Tack Sara!
 "Vakthunden" Mille!! Tack Petra!
Tesla!! Tack Julia och Linus!

Ha en fortsatt bra dag!
Madelene

Inga kommentarer: