torsdag 7 augusti 2014

En vecka..

 Hej!!

En vecka har gått sedan småttingarna föddes.. faktiskt en vecka och en dag. :-)
Allt går bra!! Det är härligt att mamma Ida har gott om mat till sina små.. jag får coacha lite vid sidan om så att alla verkligen är med när mjölken rinner till.
De ska ju helst ha dubblat sin vikt när en vecka gått - och ja, ungefär så är det.

Jag hoppas på att något av mina barn ska hjälpa mig med fotograferingen för det gick inget vidare alls!! Särskilt inte de som tidigare fått nappflaska -de blir alldeles till sig när man tar dem i handen.
Till dess jag får bra fotograferingshjälp.. så får ni hålla tillgodo med några få bilder.
 Loki
 Lyra

Visst längtar man tills de öppnat ögonen!! 

 Mamma sköter om sina små..

 Två bruna..

En glad mor!! Hon är lycklig med sina små och sköter dem väl.

Hemsidan är nu uppdaterad med lite nytt på valpsidan.
www.maxfield.se

Vi vill också passa på att gratulera kennel Winterbourne som i natt fått 
årets tredje svenska field spanielkull!! Många små blir det!

Ha det så gott!
Madelene

Inga kommentarer: