lördag 19 januari 2013

Ritza ett år!

Hej!!

Idag är det Ritzas dag!! Hon blir ett år gammal.. tänk vad ett år går fort! Jag kan bara säga att jag älskar den här långbenta, sällskapssjuka, urmysiga silkesgrisen!!
 
För ett år sedan i valplådan.. Ritza en av åtta fina whippet valpar i Lexi/Bjornekullen. Hon var det enda av syskonen som var brokig med mycket vitt.. Mina barn pekade genast ut henne och sa att: "henne måste vi ha, hon är finast av alla!"
Jag tänkte, att vi får vänta och se hur det blir när vi träffat alla valpar.. Fast visst hade hon redan på ett tidigt stadium fångat även mitt hjärta! När vi träffade henne!! Så fanns ingen tvekan!
 
Sju veckor och det är förståss uppfödare Lisa Winder på kennel Burnt Sienna som fotograferat dessa båda bilder.. Tack för lånet Lisa!
 
Ritzas födelsedagspresent blev ett varmt vintertäcke från Hurtta.. som en täckjacka. Det passar bra nu när det är ca 10 minusgrader på ön.. Jag tänkte köpt den fodrade fleeceoverallen - men den fanns inte i storlek som passade whippet. De har ju rätt lång rygg  och samtidgt smala kroppar, så tyvärr men jag är nöjd med täcket också. Ritza fick förstås smaskigt hundtugg också tillsammans med överiga i hundgänget.. Fast här har hon Elinas vante! :-) Tack Elina för bilden!
 
Så här sömnig såg Ritza ut på morgonen!
Grattis till alla syskon!!

Ha en fortsatt skön helg!
Madelene

Inga kommentarer: