söndag 12 september 2010

Mera Flora

Hej!

Vi har haft en intensiv helg.. med stallet, stan med tjejerna och lite besök på ön.. Nils köpte flugspö.. En bra helg! Jag missade ju tyvärr besöket av Per, Elin och Fixa igår men förstår att resten hade trevligt tillsammans..
Några nya bilder på Flora kan vi presentera.. om tre veckor.. så borde hon ha småttingar i sin bädd... Spännande och inte så mycket annat man tänker på nu.. :-)
Tja... inte är hon tjock inte.. någon som vill gissa på antal valpar?? Jag vet vad de såg på ultraljudet.. Nu börjar hon äntligen vara lite mer hungrig igen.. och det är bra. För hon har haft ett par veckor när hon varit ganska oíntresserad av mat.. Bestämd dam det här. Hon vill ha sin egen mat - inte något extra kraftigt foder för dräktiga tikar och valpar.. Det spottar hon helt enklet ut och äter sitt vanliga foder. Så det är bara att gilla läget och servera det som damen vill ha.. Några godbitar slinker förstås ned..



Vackra Flora


Varma vänliga field spanielögon... som vi älskar!!!

Grattis till Maria Köhlström på kennel Winterbourne som fått en fin kull med fieldvalpar!!
Lycka till med dem alla!! http://www.fieldspaniel.se/


Önskar er alla en bra kommande vecka!!
Madelene

 

7 kommentarer:

ylva sa...

Hej! Ja vacker är hon Flora! Kan det vara två små flickor i magen tro ? Ha de gott önskar Ylva o Cliff

Lena & tussarna sa...

Flora ser både vacker och godmodig ut på bilderna!
Kanske mer en en liten valp!
Att gissa valpar är jag inte bra på men nu tror jag stenhårt på min gissning att den blir rätt ;)

Marie-Anne sa...

Vad hon är söt! Hoppas att jag får träffa henne "live" snart!

Lev idag sa...

Av bilderna att dömma har hon max två små bebbar...och vilken fantastisk blick hon har...

Per Hagman sa...

Hej! Goa Flora. Nu längtar vi väldigt mycket efter henne, speciellt när man får se så härliga bilder.
Jodå! hon är bestämd på maten :-)
Gissar nog på två stycken.

Fixa sa...

Grattis alla browniesar på 3-årsdagen!

Anonym sa...

GRATTIS FLORA PÅ 3ÅRSDAGEN!!!
Hej syrran! Det var roligt att träffas i helgen! Lycka till med dina valpar! Du kommer att bli en världsbäst mamma tror jag:)
Många grattisnospussar till dig och till alla våra kullsyskon i brownieskullen för idag 14 september fyller vi 3 år!
Min Husse och matte hälsar och grattar och önskar lycka till med valpning och valpuppfostran!
Många nospussar från Fixa