fredag 24 september 2010

G-kullen

Hej!!

Idag så kom sista resultatet för G-kullen när det gäller höftledsröntgen och även det var godkänt! Skönt!
Cliff har A höfter, Gloria och Guinness har B höfter. Det är Maxfield Dante som är pappa och Maxfield Evita My Flowering Hyacint som är mamma till G-kullen.
Det känns roligt att kunna ge beröm till er alla duktiga valpköpare som gör de hälsokontroller som vi uppfödare ber er om. Det är i och med detta senaste resultat 100 % av alla Maxfield valpar som passerat ett års ålder som blivit röntgade (44 st)!! I Sverige eller i något av de nordiska länder där de bor!
Bra gjort och tack alla!! 

Det blir mycket bilder på dräktiga Flora i dessa dagar.. så för att i någon mån utjämna den orättvisan så kommer här igen en bild på stilige SE U(u)CH Fieldstar Mio Tanboy "Lilleman" pappa till de små.
Här viskar han något till sin nya fru Flora innan hon ska resa hem...

Ha en underbar fredag och en bra helg!!
Madelene

4 kommentarer:

Lena & tussarna sa...

Oj nu närmar det sig för valparna att titta ut!
Så spännande!

Marie-Anne sa...

Kanske valpar i helgen? Lycka till och ha det fint!

Anki och tjejerna sa...

Visst är det toppen att samtliga är röntgade, en bra utvärdering för aveln! Nu vill jag snart ha valpbloggar här, Flora får komma igång snart så jag får stillat mig =O)

Anki och tjejerna sa...

Visst är det toppen att samtliga är röntgade, en bra utvärdering för aveln! Nu vill jag snart ha valpbloggar här, Flora får komma igång snart så jag får stillat mig =O)