söndag 22 augusti 2010

Härlig sensommar

Hej på er!!

Nu kommer blir det snart vardagliga rutiner hos oss.. men inte än för inte förrän på torsdag den 26 augusti så börjar skolan här i denna kommunen. Men i stan har skolorna börjat och det innebär då också att ridskolan har startat upp sin termin. På fredagar rider Amelia medan Linn och Nellie ska rida på lördagar, så det blir en del resande med dem framöver. Men det är roligt! Jag gillar ju hästar också! Efter Amelias alla år på ridskolan så kan jag i alla fall ponnyhästarna ganska så bra.. Tjejerna var förväntansfulla och glada inför sin första ridlektion igår.. Mysigt!!

En härlig händelse med sensommar.. är hundsläppet!! Efter 20 augusti så får hundarna vara fria igen! Åh, så skönt!! Jag tror jag njuter lika mycket som hundarna - i alla fall blir jag glad i hjärtat av att se dem så glada och i full fart! Så i morse väckte jag Nils och vi tog med oss hundgänget ut i reservatet.. Skönt!

Nils och hundarna..

Det var mulet på morgonen.. nu mitt på dagen så skiner solen.. och då blir det genast mycket folk ute på promenad. Morgonvädret passade oss bra.

                          
Misa och Lova busar.




Misa och Lova i full fart.
                           
Men snabbast är nog ändå Lova!!


Det är så att kameran inte alltid hinner med.. eller fotografen! ;-)
                          
Jag fick för mig att kolla vilka bilder som fanns i reservkameran.. och där gjorde jag några fynd!! Det är i huvudsak Amelia och Elina som fotograferat..

Misa i vacker ljung. Söt Misa!!

Lille söte Amadeus!! Kompisen Saras lilla hund.

Även fyrbenta fotomodeller kan tröttna ibland...

Jag har lite svårt med att bli kompis med denna bloggen idag.. Hoppas det funkar bättre framöver!!  Nu vägrar den ta emot fler bilder.. och bilderna hamnar snett.. men det går ju att göra fler inlägg! :-)


Ha en skön söndag!
Madelene

1 kommentar:

Anki och tjejerna sa...

Vad härligt det låter med hundsläppet. Inte bara vad som händer, utan själva ordet =O) Jasså bloggen vill inte samarbeta idag? Jag tyckte bilderna såg ut att hamna bra iaf....
Härliga fynd i reserv kameran!