fredag 23 augusti 2024

Välkommen Kira!!

 Hej!

Nu kan vi äntligen presentera en nyhet som vi burit på ett tag.. Vi har fått en ny familjemedlem! 
Vi har välkomnat whippettiken Whoonehults Does Your Mother Know till Maxfield gänget. 
Hon är en ett år gammal tik och hon kom tillbaka till sin uppfödare då ägaren behövde omplacera. Jag fick se annonsen och blev kär!! 
Mina planer för mina whippets var ju annars att jag skulle behålla en tikvalp ur senaste kullen - men det blev ju ingen tik till mig. Dock fick Navi fem vackra pojkar som vi såklart är mycket stolta över och nöjda med. 
Men det blev ett gott skäl till att ta chansen att ta över denna söta tik. 

I slutet på juli hälsade vi på hemma hos uppfödaren och så bestämde vi att Cava skulle bli vår. Bäst dock att hämta när jag kommit hem från Bornholm i mitten på augusti. 
Jag hittade namnet Kira - som betyder ljus på ryska och det tycker jag passar henne så bra eftersom Kiras mor är en rysk import och för att Kira har så ljus färg. 

Vi hoppas att Kira ska trivas hos oss i vår familj och med övriga hundar! VÄLKOMMEN!! 




Äntligen har vi hämtat henne!! 





Juni verkar nöjd... hon är ju inte förtjust i andra tikars småvalpar så en ungdom går bra!! 

Hon gillar redan att sitta i knät!! 

Tack till Emmie som gett mig förtroendet att överta Kira!!

Önskar er alla en fin helg!!
Madelene

Inga kommentarer: