fredag 8 oktober 2021

Önskar er en fin helg!

Hej alla fina!!

Här kommer några bilder från valpköpare och oss själva. Vi önskar er en fin helg!  

Dobbie som fått nya leksaker!! Tack Anette!! 

Familjen Fina/Hunter träffas!! Pappa Hunter och dotter.. 

Lily och Pyssla busar


Fina med sina döttrar!! Tack Göran!! 

Finaste Fnizza har fyllt fem år!! Grattis säger vi!! Det blev så bra för dig när du flyttade till Anne och Peter!! Tack än en gång för allt ni gör för henne! 

Nässla!! Du har så vackra ögon!! 


Nässla på tur!! Tack Christin!! 

Så något från oss:

Lilla Sota.. hon brukar få vara med och springa när Navi apporterar frisbeen... Så lycklig när bara hon och jag gick iväg och hon hämtade frisbeen klockrent och med stor glädje fast hon aldrig provat förut. Det räckte att vara själv med matte.



Sota

Jag älskar höstens färger.. här på ön får man leta lite extra efter dem.. Men vilken ljuvlig mossa!! 

Malva

Husse tar helg.. Navi hakar på... 

Det kom en bild i mitt minnesflöde på Facebook.. 
En bild från 2017.. 


Igår sa pojken.. "Mamma kan vi inte behålla en brun valp nästa gång? De är de sötaste av alla".
Jag: Menar du en med långa öron?
"Jaa".

Field spaniel är en liten ras, som på flera sätt kämpar för sin överlevnad. Helt ljuvliga varelser men som i bagaget bär med sig en mycket liten avelsbas. Kommer de att finnas i framtiden? Mycket beror på hur vi uppfödare agerar i nutid. Jag önskar och drömmer om ett större samarbete uppfödare emellan, där alla välkomnas och har betydelse - för att rädda rasen och föra den framåt.
Trevlig helg till er alla! 

Inga kommentarer: