söndag 6 januari 2019

Sista söndagen på lovet - och på MyDOG

 Hej!!

Så närmar sig jullovet sitt slut. Vi har haft det bra!
Finalen är den stora och trevliga hundutställningen MyDOG!
Det är fest - för hundvänner!

 Zelda, Navi och Zaffran
 Juni - mina fina fielddam - var anmäld till MyDOG en dag - men.. vi hade otur igen!!
Några dagar före - så fann jag en fästing bakom hennes öra - som hon hade rivit på med sin baktass.. och huden var irriterad. En hotspot!! NEJ!!! Så tråkigt!!
Trist för Juni och trist för mig som hoppats på att visa henne. Men så blev det nu inte..
Zelda som löper - skulle också få stanna hemma såklart. Jag hade förväntat mig ett tidgare löp - men nu är det dags. 


 Diezel tar Zeldas löp med ro.. bäst att koppla av i egen bädd.

På fredagen var Diezel och Sandra i ringen igen!



Fina pojken!! Återigen ett VG. Men duktig och fin i ringen!

Jag bestämde mig för att åka till utställningen i alla fall.. Men utan hund - vore konstigt. Zelda löper - och får såklart stanna hemma. Det fick bli Ida!

Hon är väl inte särskilt förtjust i utställningar - även om hon faktiskt deltagit här vid något tillfälle när hon var ung. Minns att rasen hade fyra domarelever då..
 Ida
 Det var endast en av de tre anmälda fieldarna som kom till start.
Lilla fina Ninja från kennel Quibblés!! Hon skötte sig fantastiskt fint! Trygg och glad i ringen!
Endast tio månader gammal! BIR junior med CK. Grattis Anna!!
 Ninja
 Fieldmontern!! Ninja, Leffe och Ida

 Tre fina

 Ida föredrog helt klart vår utställningsvagn framför bordet! Många tyckte hon såg mysig eller kul ut där hon låg och sov.
 Lexi kom för andra passet!!
 Lexi
Man blir ganska så trött av att vara i en stimmig och folkrik miljö.. Lexi!! 
Tack Göran för bildlån!

 Leffe från montern idag!! Tack Thomas!!
Stort TACK för att ni ställde upp för rasen i montern!! Tack till alla intresserade besökare också!
 Zelda fick en ofrivillig dusch idag - efter att pojken spillt en mugg med smoothie på henne..

 Navi
 Navi gillar nya täcket som jag shoppat på MyDOG! Mjukt och skönt! Få se hur det ser ut efter tvätt..
 Harald
Konrad!! Tack Eva för bilderna på dina fina pojkar!!

Maja relaxar!! Tack Joakim och Maria!!

Önskar er alla en fin kommande vecka!
Madelene

Inga kommentarer: