söndag 14 januari 2018

Välkommen Zelda och fantastisk dag i Finland!

Hej!!

Den här helgen har jag varit på en trevlig resa! Jag åkte till Finland för att besöka Nora Torkkeli och hennes fieldar och bland dem en alldeles speciell field!
Nämligen Zelda!! Jag har fått möjligheten och äran att överta denna fina lilla fröken!
Stort tack till Nora och till Merja - som tipsade mig!

Väl framme efter en natt på färjan så bestämde vi att vi skulle ut på en skogspromenad i vackert vinterlandskap. Först är hundarna i Noras trädgård.
 
 Min Zelda har rosa väst
 Nora har en hund som jag blev lite nostalgiskt kär i!! Det var Nella hennes fina svarta tik! Så söt och go och så otroligt mycket hon påminde om min första field Molly! Nella har grön väst.

Vi åkte iväg till ett skogsområde och där mötte Marjaana Kurri upp med två av sina fieldar - för mer fieldbus i snön!! Så kul!!!








Nuca älskar att rulla sig i snön..

 I mitten syns Fnizzas halvsyster! Nog känner man igen släktskapet!!
 Zelda


 Zelda myser med kennel mamma Nora!





Tack för en skön promenad!! Roligt att träffa dig Marjaana!

Så kommer även Merja och Ari på besök med sina fieldar Enya och Frida!


 Merja och Enya!

 Jag och Enya! Tack för bildlånet Merja!

Men Zelda då?

Hon heter Windmill Whispers Two Winsomes och är född i november 2016
Hennes namn i Finland har varit Nipsu "Sniff" från Mumintrollen.
Vi har valt att döpa om henne till Zelda

 I mitt knä

 Glad!!! Tack för bildlånet Nora!!

Nora bjöd på fantastiskt god soppa och härliga våfflor som avnjöts tillsammans med Ari och Merja samt Noras dotter Riina. Tack för din gästfrihet och en helt fantastisk dag och för ZELDA!!!
 



Drottning! Nuca - Zeldas mamma!

*

Så var det dags för mig att tacka för oss..
 Hytten blev godkänd av Zelda och vi sov gott!
Tidig ankomst till Stockholm redan 6.30 och innebar att jag och Zelda var hemma på Rörö redan 13.30!! Inte illa!!
Hundgänget tog väl emot Zelda!!

Ha det så Gott!!
Madelene

Inga kommentarer: