tisdag 4 november 2014

Soffan är skön när det regnar och efter regn blir det pölar!

 Hej!

Det regnar... och regnar, det är väldigt blött ute nu!!
Soffan är inte så dum sådana dagar..

 Lystra trivs i soffan! Hon har precis lärt sig hur man tar sig upp i den..  :)
Tack Eivor!!
 Konrad trivs också i soffan.. men sänder denna hälsning:
Jag förstår inte. Jag är oskyldigt anklagad för att ha bitit hål i pläden och satt i mig några bokryggar. Det är orättvist.
Hälsningar Konrad

Men en whippet är ju alltid oskyldig!! Eller hur!! ;-)
 I min soffa såg det ut så här när jag skulle kolla FB på mobilen.. ;-)

Som tur var blev det uppehåll en stund och jag skyndade mig ut med hundarna!!
 Fåren är ännu kvar på ön för sitt bete..
 Vattnet forsar i ganska livliga bäckar nerför berget såna här dagar.. Efter regn blir det verkligen massor med pölar. Höga gummistövlar är att föredra..
Nicki som älskar vatten - passar på att få sig ett svalkande dopp!
 Man kan ju ge Ritza en kram också - så blir hon blöt hon med!!
 Vatten.. det är rätt halt så man får gå med viss försiktighet. Ritza blev blöt och fick vara utan täcke.. Oj vad de sprang tillsammans och geggigt var det på stigen. Ritza - som var helt randig efteråt av gegga.. fick en välbehövlig och varm dusch när vi kom hem!!

 Misa
Ludde vilar efter valpkursen.. Tack Kjersti!

  Så här såg det ut precis när solen gått ner..Det får bli sista bilden..

Ha det gott!!
Madelene

Inga kommentarer: