fredag 28 mars 2014

Fem veckor

 Hej!

Så har ännu en vecka gått och vi har en härlig helg framför oss.
Det var riktigt skön temperatur idag men ändå lite kyligt i blåsten.
Solen värmer och det känns gott! Undrar om jag kommer ihåg att ställa om klockorna till sommartid i morgon kväll..
 Vi tycker det är spännande med Ritza och att följa hennes mage.. ;-) Inga större förändringar sedan förra veckan dock.. eller? Fem veckor sedan parning..
Lilla tjejen hade alls ingen matlust idag.. inte ens köttfärs ville hon titta åt..
Är det vanligt att de mår illa så långt fram som vid 36:dygnet sedan parning?
Jag har inte varit med om att fieldarna mått illa mer än någon dag runt tre veckor efter parning..

Önskar er alla en solig helg!
Madelene

2 kommentarer:

Maria B sa...

Jag har för mig att fostren lägger sig tillrätta mellan organen omkring v5-6 och har hört att det kan göra en del tikar lite illamående.
Inget som drabbat mina matvrak iofs ;)

Lillian "sognafaret" sa...

Spennende å se hvor mange valper som kommer... ventetiden er alltid lang...