måndag 22 april 2013

Nu är det natten..

Hej!!

En intensiv dag.. mycket tid i telefon och i olika samtal.. lite tid till valpmys finns det allltid.
Nu sänker sig lugnet över huset och jag ska snart inta min tillfälliga sovplats - bredvid valplådan. Jag brukar alltid sova vid valparna i åtminstone två, ibland tre veckor för att hjälpa till även nattetid med de små. Just denna kull verkar vara vädligt självgående!! Så jag behöver inte oroa mig så mycket. :-)
Dock vill jag inte chansa utan tar det säkra före det osäkra och passar de små så mycket det bara går.
 
 Nellie hälsar på en stund hos Ida och hennes valpar..
 

Barn håller på mycket med sina mobiler numera..

 Nellie tar hellre en valp i famnen. Ida tycker att det är ok om man sitter i lådan men blir orolig om man sitter utanför den. "Sno inte min bebis" visar hon med allt hon har då. Ritza är den ständigt nyfikna.. Misa har inte gått upp på övervåningen sedan valparna föddes.. Hon vet av erfarenhet att ingen field litar på henne när de har små.. inte förrän senare då hon är en välkommen lektant.

Valpmys!

Önskar er alla en god natt!
Madelene


Inga kommentarer: