tisdag 5 mars 2013

En vanlig dag

Hej!!

En ganska så vanlig dag hos Rybergs idag.. ett par av flickorna är hemma från skolan - lite förkylningstider just nu.
 
Ritza fick en spingtur på udden
 
Man blir ju bländad av solen!!
 
Ritza
 
Vad gör du matte?
 
Nu kommer jag!
 
Hej hopp!
 
Framme hos Amelia.. Tack för bilderna!

Ägnade mig lite åt diverse hundpyssel idag, så som trim, klipp och bad..
 
Två väntande tjejer..
 
Idas tur..
 
Rätt skönt att bli ompysslad.. nåja.. åtminstone lite.. ;-) Fast jag tror hundarna uppskattar att bli klippta i öron och tassar.. Det blir lite luftigare då..
 
När jag badat tre fieldar.. så fick min rygg nog. Amelia fick duscha Ritza.. som i och för sig går väldigt fort då hon har så lite päls! :-) Man kna allt drömma om att bygga om i huset, ordna med en ny duschplats - i ståhöjd där man kan duscha hundarna utan att ryggen ska gå av.. Jag har sett en jättefin hunddusch på Gustavsviks camping i Örebro.. Me like!!! Det vore något!
 
Har man varit blöt.. så är det mysigt att få sitta i ett knä en stund efteråt.
 
I morgon har Öckerö barnen studiedag.. Så det blir lite hemmamys för dem.
Ha det gott!
Madelene

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har vi inte kö till trimning och annat.....men verkar väldigt gott att bli ompysslad, pälsvård,öron mm och fixad(fast det erkänns nästan inte av vår fyrfota)