torsdag 1 november 2012

November

Hej!

Det är skönt med novemberlov.. barnen njuter av en paus mitt i terminen och det tycker jag att de är välförtjänta av. Långa skoldagar och resor blir det för de stora barnen och de mindre barnen kan njuta bara av att vara lediga. Halloween är ju en amerikansk högtid - som kommit till Sverige. När den kom så verkade det som om den skulle slå ut det svenska allhelgona firandet och det störde sig nog många människor på. Nu tycker jag att det har vänt lite grann. Halloween uppmärksammas den 31 oktober - precis som i USA och allhelgona får vara kvar som den högtid när man vill hedra sina avlidna släktingar med att tända ljus och göra fint på deras gravar.
Det känns ok för mig! Jag har aldrig gillat att barnen springer runt och "tigger godis" så det får de inte göra.. men i år ville Nellie ha en pumpa. Vem kan säga nej till det? Så köpte vi eget godis och hade filmmys i soffan. Vi passar på att se Twilight serien igen detta lovet..
för snart kommer ju sista filmen.
 
Nellie och Elina fixar till en sådan här häftig pupma!
Så här blev resultatet när pumpagubben står på trappan.. Innan kuling började blåsa på nytt.. då slocknade han.. :-)
 
Några hundar i bloggen vill vi ju ha! Här är ett par bilder som jag lånat..
 
Detta är Frostysonen Maxfield Arnold - Kim!!
 
Fina Kim!!! Tack Patrik för bildlånet!
 
Så fina Enya! Tack Merja för bildlånet!

Jag måste erkänna att när jag läste vad en bekant skrev på Facebook.. "att hon precis slagit in alla julklapparna till sina barn".. så kände jag mig lite lätt stressad! Tänk jag har inte ens börjat fundera över julklappsinköp!! Jag kanske lever lite mer här och nu? Svårt att bekymra sig för det som händer om en och en halv månad.. Fast, hon kanske har rätt? Det blir mindre bekymmersamt DÅ om man fixat en del nu.. Dock inte allt tänker jag..  ;-). Nåväl, det fick mig att i alla fall köpa ett par julklappar.. så känner jag att "vi har i alla fall börjat"..

Hoppas vi alla får en fin november detta år!!
Ha det gott!
Madelene


Inga kommentarer: