lördag 13 oktober 2012

Misa, Ritza och Fixa

Hej!!

Det blir ett blogginlägg med bilder både från igår och från idag..
Igår var det soligt och fint.. Nils gick på långpromenad med fieldarna - jag var en sväng på fotbollsplanen med Ritza och Misa..
 
Jag tänkte att fotbollsplanens gräs är mjukt att springa på.. Lilla Ritza har skadat en tå.. eller vad det nu heter?? Den lilla extra trampdyna som sitter på baksidan om benet men ovanför handleden.. Jag har aldrig hört något namn på den? Har du? Då får du gärna tipsa mig!! :-)
 
Rörös fotbollsplan har vacker utsikt med en havsvik på ena sidan och ett berg i naturreservatet på den andra.
 

Ön är ganska smal precis här så havet finns på andra sidan också - nedanför husen man ser bakom Misa.. Nåväl.. Att springa på gräs var inte heller så bra för Ritzas skadade tå.. så det blir vila ett tag och kanske omplåstring före promenad.
 
Vi har inte direkt någon skog på ön men en och annan liten träddunge finns det ändå. Det här är Asperna..


Trädkronor..
 
Ritza med sin omplåstrade "tå".
Ritza blir nio månader om några dagar..  Det verkar som om hon ska till att börja löpa nu, lilla - stora tjejen!
 
SVCH NVCH Maxfield Fixa
 
Fixa har haft semester på Rörö medan husse varit på älgjakt i Värmland!!
I morgon kommer husse och hämtar sin och Elins Fixis!! Fixa har smält bra in i flocken och har varit så lugn och snäll.. enda nackdelen var på natten!! Rätt trångt med tre fieldar i sängen!! Hihi!! Jag vaknade i natt av att jag hade ett par drömspringande fieldfötter i ansiktet..
 
Ungdomarna busar..
Så roligt att busa i soffan!! Om du vill se och HÖRA det live så kan du se filmen nedan i det tidigare inlägget.. det låter ganska mycket om dem när de leker, mest är det Ritza som låter..
 
Frosty som fått kvistar i den långa bröstpälsen.. fick helt enkelt bli lite nedklippt.. Tintin vill vara med på det mesta som händer i huset.
 
Gladast blev han nog när Nellie kom hem från stallet! Han gillar sin lillmatte!!

Idag snörvlar och snyter jag mig.. hoppas på en snabb bättring och er andra:

Ha en fortsatt skön helg!!
Madelene


1 kommentar:

Lev idag sa...

Hundglada familjen ser jag och dessutom jättemysiga bilder!