tisdag 22 november 2011

Mera hund

Hej!!
Vilken lyx.. för andra dagen har jag haft sällskap på min hundpromenad av dottern Amelia!! Så roligt att slippa gå ut ensam!! Vi hade gråväder idag med - men regnet och blåsten håller sig borta och det är ju skönt!! Vi gick den långa promenaden och passerade den döda sälen som vi undvikit en period eftersom hundarna varit så intresserade av den.. Urk!! Men nu var det faktiskt inte så mycket kvar av den - säkert är det räven som ätit sig mätt på den. Skönt det!! Ju mindre för hundarna att komma åt! Som väl var - visade det sig att de var helt ointresserade av den nu. :-)

Annars har jag idag klarat av det sista av fem utvecklingssamtal för barnen i skolan.. Två igår!! Skönt när det är gjort..

Jag tror föresten att jag inte skrivit om hundkursen som vi skulle varit på i helgen.. ifall någon saknat rapport om den(?) - så var det så att den blev inställd på grund av kennelhosta!! Kursen blir vid något annat tillfälle i stället och vi får se om vi kan vara med då.. Trist!! Samtidigt är man ju glad att slippa få hundarna smittade av kennelhosta!!
Ida i vattenspegeln.. idag igen!!
Toklycklig badgalning som far upp ur vattnet!! Irma förstås!! Vattnet i pölen ja.. det var inte något som man skulle önska att någon tog sig ett dopp i.. huu.. tur att hundarna kan bada i havet efteråt!!
Gillade den här stillsamma naturbilden med buskar och vass i höstfärger..
Frosty och gänget har haft lite godissök i gräset men hon inser snabbt att det kan finnas utdelning direkt från matte också!!
Så intensiv blick får hon då!!
Jag brukar kalla in hundarna ibland för att de ska hålla bättre koll på var jag är.. Misa och Lova tävlar och trängs på stigen om att få komma fram först till mig!!
Fast nästa gång hann Lova först..
Misa på gång.. eller kanske snarare på språng!!
Så här kan det se ut.. Nu har vi kommit hem igen och jag fastnade visst på bild.. ;-)

Tack än en gång till Amelia som fotograferat hundgänget så bra!! Så mycket bättre att få blogga med fina bilder!!

Ha en skön kväll!!
Madelene

5 kommentarer:

Marie-Anne sa...

Jättefina bilder! Skönt att sälen nästan är borta...

HaSaTy Field Spaniel sa...

Kjempefine bilder i din blogg, som alltid. Likte veldig godt bildene av Frosty, der så hun ut som en unghund igjen :-)
Ønsker deg en fin dag!

Lev idag sa...

Duktigt av dig att ta den långa svängen...å så himla nyttigt för hundarna...utan säl förstås!

AnotherBlågg sa...

Ja bilder i bloggen blir bra :-)

Lisbet sa...

Jättefina bilder, både här och i den föregående bloggen där Amelia tagit bilder, hon är duktig.