tisdag 24 maj 2011

Mera måndag..

Hej!!

Nej, jag har inte tappat greppet så att jag tror att det är måndag hela veckan.. men idag kommer lite fler bilder från tjejernas promenad igår! Det är så roligt att visa dem och jag är SÅ avundsjuk på hennes bilder.. Fast inte missundsam!! Hon får gärna utveckla sin fototeknik och bildseende - kanske något som kan bli en inkomst i framtiden? Vem vet.. Själv har jag beställt en kamera på internet.. Vilket jag rärapå ångrar eftersom betalningen inte kommit fram!! Banken menar att det kan ta upp till TIO(!) dagar för betalningen att komma fram!!! OM någon hade upplyst mig om det - så hade jag valt en annan betalningmetod. Just nu känner jag mig bestulen på både pengar och tilltänkt kamera.. Fast i bästa fall - så når betalningen Pixmania idag eller i morgon.. Håll tummarna för det!

Idag har vi växlande väderlek efter en regnig natt så sken solen en stund fast nu börjar molnen hopa sig igen. Framåt kvällen ska det omtalade "askmolnet" från Islands vulkanutbrott nå västkusten.. Antagligen inget man kommer att märka?? De stora tjejerna är ute i orienteringsskogen idag så jag hoppas de slipper allt för mycket regn.. blåser gör det förstås..

Nåväl, inget man kan påverka alls.. här kommer bilderna!!

Lova.. jag får aldrig nog av denna hund!! Svart är vackert!!!


Alltid på språng..


Hundbad för Irma och Lova.. medans Amadeus tittar på.. Jag tycker att Irma har så rolig blick på denna bild! Undrar vad hon tänker??


Den här är underbar!! Två lyckliga fieldisar på språng i sand och tång!


Mycket bus blir det också!! Man kan ju inte missa chansen att ge kompisen ett tjuvnyp!


Sötaste Amadeus på västsidan.. Nu börjar molnen hopa sig väster ifrån..


Stora Pölsans fyr

Strandstenar på västsidan


Strandskatan, svart vit med knallröd näbb och ben


Strandtrift


Promenaden går från strandstenarna på västsidan tillbaka in mot ön över bergen.


Lova pova..


Amadeus vid en av alla små dammar som finns ute i bergen.. Matchande vita tussar på växterna i bakgrunden..


Näckrosorna har också börjat blomma.


Sista bilden får bli med ett glädjeskutt!! Tack till Amelia för bilderna!!

Ha en bra dag!!
Madelene




6 kommentarer:

Lev idag sa...

Jag håller tummarna för att du snart får din kamera...måste vara frustrerande när inte betalningen går fram som den ska...det ska väl bara ta en dag!

Marie-Anne sa...

Jättefina - alla bilderna! Jag måste gå ut igen och titta efter näckrosor, jag såg inga på väg att slå ut på senaste promenaden i bergen!
Kameran kommer - tänk vad lycklig du ska bli!

Ylva o Cliff sa...

Oh, så vackra bilder! Skulle också vilja springa vid stranden med mina hundar. Man längtar ju alltid efter det man inte har, konstigt!

Lisbet sa...

Det går säkert bra med betalningen. Hundarna ser verkligen ut att stortrivas på stranden bad och bus. Amadeus är en riktig liten sötis.

Anki och tjejerna sa...

Väldigt fina bilder! Hoppas kameran och betalningen för densamma dyker upp snart, så du också kan komma igång med fotandet :-)

Lena & tussarna sa...

Jag hoppas att du får din kamera snart, frustrerande att behöva vänta så länge på att en betalning ska komma fram, skumt!
Bilderna är verkligen bra, jättefina!
Det märks tydligt att Amelia är nöjd med sin present :)