måndag 7 december 2015

Efter storm

Hej!

Så skönt att komma ut när stormen lagt sig.. Jag har i och för sig inget emot att det blåser.. men de dagar det regnar samtidigt - då är det lite trögt!!
Stormen Helga drog fram över ön i fredags 37 m/s i byvindarna.. Inget händer runt husknuten - här ute är allt byggt för att tåla vinden och få träd som kan falla ner. Färjan går som vanligt. Men när jag och dottern skulle vidare in till stan - så fick vi köra en dryg omväg eftersom Älvsborgsbron var avstängd på grund av vinden. Tågen var inställda hela helgen så Nils fick köra ungdomarna tillbaka till skolan igår kväll.

Idag är det lite efterdyningar på havet.. solen skiner! Vackert!

 En förväntansfull liten Ritza i bilen..
 Juni och Ida
 Juni och Ritza


 Ritza, Lilja och Juni.. Ritza har redan badat med kläderna på.. så då åkte tröjan av..








 Grim och Ritza
 Samma min.. ;)








 Matte!!! Hon GRÄVER NER min boll!!



 Ida och Juni




 Äntligen har jag min boll!!
 Lek med mig!



Vad säger du?

Ha det så gott!
Madelene

Inga kommentarer: