söndag 16 augusti 2015

Resultat

Hej!!

Veckan som gått så har flera av de nu ettåriga valparna i L-kullen varit iväg och blivit höftledsröntgade.. några återstår så som min lilla Lilja som ska iväg snarast..
Jag har i all fall varit inne på kennelklubbens internettjänster för att kolla resultaten. OFTA! Dock har de inte kommit. 

Suck tänkte jag i fredags.. då får man vänta tills nästa veckas avläsningar.. men jag har ju hört att ibland kör de dataöverföringar vid tolvslaget på natten mellan lördagar och söndagar!! Kollade därför igen nu på morgonen.. Så plötsligt var där tre resultat!
Lexi, Leffe och Lyra som alla tre har A-höfter!!
Så skönt!! Lexi har även kollat armbågarna och de var UA. Vi är glada för detta!
Nu väntar vi in de norska resultaten av de röntgade!

Har idag haft besökt på ön.. men Elina får själv blogga om det (dyker upp så småningom). Så jag hade inte min kamera igång alls.. Det var Nicki med sin nya familj som var på besök!
Härligt glatt återseende!! Nicki blev glad och av våra hemma hundar så var Ritza den allra gladaste över återseendet!
Här är:
Susannes blogg

  Här är några bilder som kommit till oss!! 

 Maxfield Lex "Ludde"
 Ludde
 Ludde
 Ludde som vattenapporterar i fantastiskt blått vatten!
 Ludde
 Ludde!! Tack Kjersti för bildlånet!!
 Enya i husbilen!!
Hundarna tar sig ett dopp!! Tack Merja för bilder!

Kvicken har varit på utställning idag - det blev excellent och inget mer denna gång.
Men det är ju inte dåligt det heller! :-)

Önskar er alla en bra kommande vecka!
Madelene

Inga kommentarer: